Als u kwijtschelding voor sommige gemeentelijke belastingen wilt aanvragen

  • neemt u contact op met de belastingmedewerkers via 033-277 23 24
     
  • of u gebruikt hiervoor het formulier

    DigiDverkort kwijtschelding gemeente belasting  
  • Vult u het formulier in zonder DigiD? Dan ontvangt u binnen 14 dagen de ontvangstbevestiging. Doet u dit met met DigiD? Dan ontvangt u direct per mail een bevestiging.
  • Uw gegevens laten we geautomatiseerd controleren door het te vergelijken met de Belastingdienst (uw banksaldo's), het RDW (voertuiggegevens) en het UWV (inkomen).
  • Daarna krijgt u misschien nog extra vragen of een uitgebreid verzoekformulier om in te vullen.

Voor welke belastingen?

In bepaalde gevallen kunt u kwijtschelding aanvragen voor de volgende gemeentelijke belastingen

  • Voor het vaste tarief van de afvalstoffenheffing
  • Voor het variabele tarief (maximaal 6 ledigingen van het restafval of 29 stortingen in de ondergrondse container)
  • Voor de hondenbelasting van de 1e hond
  • Voor rioolheffing tot 500 m3

Kwijtschelding

Wilt u kwijtschelding aanvragen, dan beoordelen wij uw financiële situatie, dus uw inkomen èn uw uitgaven. Ook uw vermogen telt mee, zoals uw huis, auto of spaargeld.

Ieder jaar moet u dit opnieuw aanvragen, behalve als u van ons een brief heeft gekregen waarin staat dat u getoetst bent en in aanmerking komt voor automatische kwijtschelding. Deze belasting(en) hoeft u niet te betalen.

Denkt u dat u hier recht op heeft, neemt u dan contact op met de belasting-medewerkers 033-277 23 24. Maar bent u ondernemer, dan kunt u geen aanvraag doen.

Geen kwijtschelding

Bent u zelfstandig ondernemer? Dan kunt u geen kwijtschelding aanvragen voor uw privé-aanslag.