Moeite om uw rekeningen op tijd te betalen?

U bent niet de enige. Het komt vaker voor dan u denkt. De gemeente kan u hierbij helpen.

De gemeente probeert zo snel mogelijk te helpen bij geldproblemen. Want hoe eerder iemand hulp krijgt, hoe sneller het weer beter gaat. 

Hoe helpt de gemeente? 

  1. Organisaties geven het aan de gemeente door als een inwoner betalingsachterstanden heeft. Denk bijvoorbeeld bij de zorgverzekeraar, de energieleverancier of de woningcorporatie. 
  2. Een medewerker van Kredietbank Nederland neemt contact met deze mensen op. Dit doen ze namens de gemeente. Dit kan via een mail, brief, telefoontje of met een huisbezoek. 
    Dat is misschien even schrikken. Maar geen zorgen, ze helpen alleen als iemand dat zelf wil.
  3. De medewerker biedt aan om samen een plan te maken. Gaat het om een kleine achterstand, dan is het zo opgelost. Ook bij grotere achterstanden, staat de medewerker klaar om te helpen. Bijvoorbeeld door afspraken te maken met de bedrijven waar u schulden heeft.

Wilt u nu al in gesprek? 

Stuur dan een e-mail naar sociaalteam@scherpenzeel.nl of bel naar 033-277 23 24.